Self-billing zwany też self-invoicing czy samofakturowaniem to proces, w którym nabywca (kupujący) wystawia fakturę w imieniu swojego dostawcy (sprzedającego).
Ta metoda rozliczeń znajduje zastosowanie np. w przypadku stałej i długofalowej współpracy z wybranymi kontrahentami, z którymi rozliczane są opłaty cykliczne.
W zależności od przyjętego scenariusza w rozwiązaniu Marketplanet, istnieją dwa modele obsługi faktur:
faktury są wystawiane przez nabywcę, akceptowane i przesyłane samoczynnie do jego systemu finansowo-księgowego oraz do dostawcy,
faktury są wystawiane przez nabywcę, jednak przed przekazaniem do systemu finansowo-księgowego wymagają akceptacji przez dostawcę (sprzedającego).
Główne korzyści
Terminowe płatności
Brak błędów w przesyłanych dokumentach
Oszczędność czasu na rozliczenia cykliczne
# Procurementinfluencers
Dowiedz się więcej o selfbilling (samofakturowaniu) z Marketplanet.